dilluns, 7 de març del 2011

FERA (Fédération Européenne des Réalisateurs d'Audiovisual ) o Emergency Relief Administration (Administració per el Socors d’Emergència) 1a part

Elisabeth O. Sjaastad (CEO) de la FERA
Fa uns dies l'oficina de la FERA va rebre una invitació per al nostre President István Szabó a parlar en una propera conferència sobre el futur de la indústria audiovisual. L’acrònim FERA es refereix a la Fédération Européenne des Réalisateurs d'Audiovisual, però l’ invitació es referia a una altra FERA - a saber, la Llei Federal  per a l’Administració de Socors d'Emergència . Un inquietant i oportú error. Segons Wikipedia, aquesta altre FERA (l’Administració  de Socors d'Emergència) va ser establerta pel President Roosevelt en el marc del New Deal en mig d’una depressió que colpia a Amèrica. Durant la seva curta existència entre Maig de 1933 i desembre 1935 FERA va donar treball a més de 20 milions de persones i va intervenir en una àmplia varietat de projectes d'ajuda de treball, incloent la construcció, els projectes de professionals (per exemple, escriptors, artistes, actors i músics), i la producció de béns de consum.
Durant l'últim any la nostra Federació ha hagut de respondre a moltes emergències del Cinema Europeu. D'acord amb als nostres membres, l’assistència de la FERA ha proporcionat alleujament i ha ajudat a limitar els danys - almenys temporalment-  de la crisi financera que ha provocat retallades greus al finançament de la producció en molts països, especialment en aquells amb una baixa capacitat de producció, que estan lluitant per l'existència de la seva indústria  cinematogràfica  nacional.
2011 pot ser un any crucial per a la cinematogràfica europea. A Brussel·les es posaran en marxa polítiques i iniciatives que poden fer o desfer pels propers 10 anys i més enllà, tot el que hem construït. La Comissió Europea ha va anunciar una sèrie de propostes i polítiques que tindràn conseqüències importants en el marc financer i en l'estructura de la indústria audiovisual. Moltes de les iniciatives apareixen en benefici del sector, però serà una batalla costa amunt per obtenir els resultats desitjats en contra d’aquelles forces que pretenen el contrari.
A  la fi de març, la Comissió engegarà un debat sobre la Propietat intel·lectual , centrat en els drets d'autor, les patents, les marques i el secret comercial. El propòsit és mostrar que la propietat  intel·lectual no és un obstacle per lal mercat interior, com molts afirmen, sinó una oportunitat.  Amb una Parlament Europeu més aviat hostil cap a els drets d'autor, la Comissió vol col·locar en un espai central, aquest debat.
Durant els primers 6 mesos de l’any també s’espera la presentació d’un Llibre Verd sobre Producció Audiovisual i Video on Demand, per fer front a la cronologia actual de les finestres de llançament i a las limitacions d'accés basat en la territorialitat i com aquestes pràctiques es poden canviar amb la finalitat de donar als consumidors més ràpid l'accés a pel·lícules en línia.
Per descomptat la gran pregunta per a la indústria del cinema és la forma en què en el futur es finançaran les nostres pel·lícules. La UE tendeix a oblidar pensar en això! I finalment al maig, és probable que tinguem un Reglament sobre normes de transparència i govern de les Societats de Gestió Col·lectiva.
 Elisabeth O. Sjaastad 
 -C.E.O. de la F.E.R.A-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada